Про правові проблеми клієнтів системи безоплатної правової допомоги cмт Томашполя


В умовах сьогодення система безоплатної правової допомоги є надзвичайно важливим органом у функціонуванні держави та життєдіяльності громадян України, так як кількість правових питань населення, що потребують вирішення постійно зростає, в результаті чого зростає попит на правову допомогу.

Сьогодні можна говорити про ефективність інституту безоплатної правової допомоги,  з року в рік спостерігається позитивна динаміка роботи.  Система  безоплатної правової допомоги є надзвичайно актуальною для нашої держави в сьогоднішніх реаліях стану економіки і соціального рівня громадян,  розвивається у потрібних суспільству напрямках, зокрема по розширенню можливостей для чутливих категорій населення.

Найпершими позиціями в реаліях сьогодення займають питання у галузі земельного законодавства, а саме: проблеми із безоплатним отриманням у власність земельних ділянок, невеликий відсоток громадян знає, що кожен громадянин України має право на безоплатне отримання земельної ділянки у визначених законодавством розмірах та не знають про порядок реалізації свого права. Разом з тим, органом місцевого самоврядування не завжди приймаються позитивні рішення на користь заявників. Також правові колізії виникають у орендодавців, які передали в оренду земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, так як вони не завжди знають свої права та укладають договори оренди на умовах, часто не вигідних для себе, які були нав’язані орендарем. Окрім того, проблеми є із встановленням або відновленням меж земельної ділянки, в результаті чого виникають спори між землевласниками.

Іншою ключовою галуззю права, з якою виникають проблеми громадян – є спадкування. Дуже часто спадкоємці не знають, що відповідно до ст. 1270 ЦК України, для прийняття спадщини встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини, в результаті чого пропускають строк для прийняття спадщини, а проста необізнаність не є поважною причиною пропуску строку для подання заяви про прийняття спадщини. Також часто виникають проблеми спадкоємців із доведенням родинних зв’язків між ними та спадкодавцем.

В умовах карантинних обмежень та із запровадженням «лок-дауну» збільшився попит на правові консультації з питань трудового законодавства, а саме: оплата праці працівників закладів освіти і науки в умовах карантину, особливості виплати заробітної плати особі, яка знаходиться на самоізоляції, звільнення від оподаткування на період здійснення заходів тощо.

Однією із ключових категорій громадян, які потребують безоплатної правової допомоги, як первинної так і вторинної, є літні люди, пенсіонери, які в часи пандемії виявилися надзвичайно обмеженими у доступі до правової допомоги, так як не є користувачами інтернет ресурсів.

Нині  головним напрямком розвитку системи безоплатної правової допомоги можна сміливо визначити фокусування зусиль на посилення правової спроможності та можливостей утворених територіальних громад,  у тому числі через налагодження та підтримку тісної співпраці з органами місцевого самоврядування,  а також створення системи управління правовими знаннями та розвитку потенціалу правничої спільноти та її партнерських мереж.

Надзвичайно важливим для роботи системи БПД є зворотний зв’язок між клієнтами та фахівцями Центрів та Бюро , який підтримується, чи не цілодобово, за допомогою службових та особистих телефонів, так як клієнти – це ключовий елемент у роботі всієї системи, а якісно надані послуги у сфері права – запорука розвитку та процвітання держави та правосвідомого суспільства.


ДЖЕРЕЛО (ОФІЦІЙНО): ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА РАДА, посилання: oblrada.dp.gov.ua..

Предыдущая Актуальні правові питання клієнтів системи БПД на Черкащині та зворотній зв’язок з ними
Следующий Що потрібно знати роботодавцю та працівнику про дистанційну роботу

Нет комментариев

Оставить комментарий