Актуальні правові питання клієнтів системи БПД на Черкащині та зворотній зв’язок з ними


Актуальні правові питання клієнтів системи БПД на Черкащині та зворотній зв’язок з ними

Право громадян на професійну правничу допомогу передбачено статтею 59 Конституції України. Реалізацію цього права та права на захист здійснює система безоплатної правової допомоги, складовою якої є центри з надання БВПД.

На Черкащині функціонує Регіональний центр з надання БВПД, чотири місцевих центри та 15 бюро правової допомоги.

Пропонуємо розглянути актуальні правові питання клієнтів системи БПД та налагодження зворотного зв’язку з ними на прикладі роботи Золотоніського місцевого центру з надання БВПД.

Попри карантинні обмеження, потреби громадян у правовій допомозі від держави не зменшилися, а навіть зросли. Щодня до зазначеного місцевого центру звертаються в середньому 12 осіб, які потребують кваліфікованої юридичної допомоги. Фахівці місцевого центру та бюро, як і раніше, працюють в офісах та продовжують забезпечувати доступ до безоплатної правової допомоги у цивільному та адміністративному процесах для цілої низки соціально вразливих категорій громадян.

Напередодні запровадження ринку землі актуальними для громадян є питання у сфері земельних правовідносин. Найбільше землевласників та землекористувачів цікавить: як надати кадастровий номер земельній ділянці? Як отримати  витяг з Державного земельного кадастру? Як змінити цільове призначення земельної ділянки? Як успадкувати земельну ділянку за відсутності правовстановлюючих документів? Чи можливо продати земельну ділянку сільськогосподарського призначення? тощо.

Проте, однією з найпоширеніших правових проблем, з якою клієнти звертаються  до місцевого центру, є розірвання договорів оренди землі. Так, наприклад, у жовтні 2020 року до Золотоніського місцевого центру звернувся пан Дмитро з проханням допомогти вирішити конфлікт з недобросовісним орендарем земельної ділянки. Чоловік пояснив, що через систематичні порушення орендарем умов договору оренди землі в частині виплати орендної плати вирішив розірвати договір на що орендар не погоджується.

Для надання вторинної правової допомоги пану Дмитру центр призначив адвоката за рахунок держави Юрія Побиванця. Адвокат вивчив обставини справи, склав заяву до суду та в майбутньому професійно захистив права пана Дмитра у суді, внаслідок чого вимоги клієнта були задоволені, зокрема, договір оренди розірваний у примусовому порядку.

Земельні питання є актуальними і для мешканців громади, яка знаходиться під юрисдикцією Чорнобаївського бюро правової допомоги Золотоніського місцевого центру з надання БВПД.

Восени 2020 року до Чорнобаївського бюро звернувся пан Віталій у якого виникли проблеми з оформлення спадкового майна до якого входила земельна ділянка (пай), що не мала кадастрового номеру. Фахівчиня бюро Інна Копійка надала клієнту ґрунтовні роз’яснення, а також допомогла скласти заяви до відповідних органів державної влади та  забезпечила представництво його інтересів. На сьогодні пан Віталій отримав свідоцтво про право на спадщину на земельну ділянку (пай).

За надану кваліфіковану правову допомогу від вдячного клієнта пана Віталія на адресу Золотоніського місцевого центру надійшла письмова подяка. В якій чоловік висловив  щирі слова  вдячності працівниці Чорнобаївського бюро.

Поширеним та актуальним питанням з яким наразі звертаються учасники бойових дій та особи з інвалідністю внаслідок війни до Канівського бюро правової допомоги Золотоніського місцевого центру з надання БВПД є необхідність здійснення перерахунку грошової допомоги, яка виплачується щорічно до 5 травня.

Така допомога у 2020 році становила 3,5 тис.грн., її розмір визначався Кабінетом Міністрів України. Однак, рішенням Конституційного Суду України від 27.02.2020 у справі № 247/2018 (3393/18) норму закону, якою надавалися повноваження Кабінету Міністрів України встановлювати розмір виплат, визнано неконституційною.

Враховуючи зазначене на сьогодні діє попередня редакція положень Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до яких виплати  нараховуються у наступних розмірах:

– для учасників бойових дій – 5 розмірів мінімальної пенсії за віком;

– для осіб з інвалідністю внаслідок війни 1 групи – 10 розмірів мінімальної пенсії за віком;

– для осіб з інвалідністю внаслідок війни 2 групи – 8 розмірів мінімальної пенсії за віком;

– для осіб з інвалідністю внаслідок війни 3 групи – 7 розмірів мінімальної пенсії за віком.

Мінімальний розмір пенсії за віком у травні 2020 року становив 1638 грн., тому 5-ть її розмірів дорівнює 8190 грн., 10 – 16380 грн., 8 – 13104 грн., 7 – 11466 грн.

Згідно з законодавством, органи соціального захисту населення здійснюють перерахунки  грошової допомоги на підставі рішення суду.

Працівники Канівського бюро завжди готові прийти на допомогу клієнтам системи БПД. Юристи готують необхідні документи до суду і, у разі необхідності, здійснюють представництво інтересів у суді.

У практиці бюро є позитивно вирішена у поточному році справа з зазначеного вище питання. Суд задовольнив позовні вимоги учасника бойових дій, зокрема, визнав протиправними дії Центру нарахування та здійснення соціальних виплат Департаменту соціального захисту населення Черкаської  обласної державної адміністрації щодо відмови у донарахуванні та виплаті щорічної грошової допомоги. Зобов’язав установу нарахувати та виплатити позивачу недоотриману грошову допомогу.

Схожа категорія питань також є актуальною для Драбівського бюро правової допомоги, і до нього почастішали звернення учасників бойових дій щодо виплати щорічної допомоги. Тож працівники бюро надають військовослужбовцям допомогу в складанні відповідних документів та в подальшому здійснюють юридичний супровід справи.

Зворотній зв’язок з клієнтом є надзвичайно важливим. Це використання будь-якого каналу передачі інформації за допомогою якого клієнт може висловити своє враження про результати чи хід надання йому послуги та висловити свої побажання щодо змін або подякувати.

Реалізувати зворотний зв’язок можливо у різний спосіб, але важливо, щоб це було зручно та зрозуміло для клієнта, а отримані дані були інформативними для проведення аналізу та прийняття відповідних рішень.

Працівниками Золотоніського місцевого центру та бюро пропонується клієнтам реалізувати такий зв’язок за допомогою паперового анкетування, відгуку чи стати «таємним клієнтом» системи БПД. Можуть бути клієнти, які хочуть зберегти свою анонімність, тоді заповнені анкети залишаються у скриньці для зворотного зв’язку.

Крім того, щоб оцінити якість організації роботи та обслуговування, клієнт може заповнити онлайн-анкету, розміщену на офіційному сайті системи БПД за посиланням: https://www.legalaid.gov.ua/kliyentam/stante-tayemnym-kliyentom/.

Використання різних методик може бути взаємодоповнюючим. Опитування одразу після прийому покаже першу реакцію клієнта, його враження від процесу та результату. Опитування на пізніших етапах може відкрити інші грані сприйняття клієнтом процесу надання послуги, знову ж таки, з точки зору, як процесу, так і результату.

Кажуть, що негативними враженнями клієнти діляться у 10 разів частіше, ніж позитивними. Але клієнти центру та бюро із задоволенням діляться своїм хорошим враженням і приємними емоціями: це відгуки, які розміщуються у соціальних мережах,  письмові подяки від громадян, які направляються на адресу установи тощо.

Зворотний зв’язок з клієнтами допомагає оцінити ефективність і результативність роботи центру, контролювати якість надання безоплатної правової допомоги, її доступність, удосконалюватися і розвиватися.


ДЖЕРЕЛО (ОФІЦІЙНО): ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА РАДА, посилання: oblrada.dp.gov.ua..

Предыдущая Затверджено Програму безоплатної правової допомоги населенню Павлівської сільської ради на 2021-2023 роки
Следующий Про правові проблеми клієнтів системи безоплатної правової допомоги cмт Томашполя

Нет комментариев

Оставить комментарий