Під час інформаційної правопросвітницької кампанії із захисту прав споживачів фінансових послуг, фахівці системи БПД на Буковині провели низку заходів, під час яких акцентували увагу передусім на тому, як дати раду із банківськими шахраями, а також, що варто знати, коли вас турбують колектори.
Шахраї вигадують безліч нових схем, аби заволодіти чужими коштами та користуються вже відомими: вони представляються працівниками банків, правоохоронцями, продавцями чи покупцями. Виманюють у довірливих громадян реквізити платіжних карток, особисті дані для того, щоби потім вкрасти їхні гроші.
Про це і не тільки розповідала людям, які перебувають на обліку в Чернівецькому міському центрі зайнятості фахівчиня системи безоплатної правової допомоги Аліна Зузуля. Учасники заходу обговорили як не потрапити на гачок шахрайських схем. Опісля юристка Чернівецького місцевого центру з надання БВПД надала основні поради клієнтам, як захистити банківську картку:
– Надійно зберігайте та не розголошуйте пін-код своєї картки.
– Якщо сумніваєтеся, чи телефонує справді співробітник банку, покладіть слухавку та самостійно зателефонуйте до банку за номером, який вказаний на звороті вашої платіжної картки.
– За жодних обставин не переказуйте коштів на будь-які інші рахунки та рахунки третіх осіб на прохання людей, що телефонують та представляються банківськими співробітниками.
– Тримайте у секреті: три цифри на звороті картки (CVW-код), одноразові паролі банків та мобільних операторів, паролі в інтернет-банкінг, кодове слово банку.
Також на тему фінансової грамотності з безробітними, які перебувають на обліку Новодністровського міського центру зайнятості спілкувалася онлайн головна спеціалістка Новодністровського бюро правової допомоги Сніжана Ватрич.
А про те, як діяти, коли надокучають колектори розповідала у прямому ефірі на суспільному телеканалі «UA: Буковина» адвокат, яка співпрацює з системою БПД Анастасія Спіжавка. Передусім вона ознайомила глядачів із новим законопроєктом про захист боржників під час врегулювання простроченої заборгованості, який посилює вимоги до роботи колекторських компаній. Закон (Верховна Рада ухвалила його за основу 27 січня 2021 року), зокрема, забороняє колекторам дзвонити боржникові з 20 до 8-ї години ранку, більше двох разів на день, дзвонити із прихованого номера, а також телефонувати роботодавцю, сусідам, родичам, тощо.
«Якщо погрожують колектори, найперше не втрачайте гідність і критичне мислення. Дізнайтесь назву колекторської компанії, представники якої телефонують та їх ініціали. За змогою записуйте розмову, або хоча би попередьте про це співрозмовника. Найчастіше після цього колектори починають спілкуватися ввічливіше, або ж навпаки – переходять у наступ і видають свої справжні наміри, – каже Анастасія Спіжавка.
Якщо заборгованості у вас не має (навіть, якщо є, але колектори у розмові «перегнули палицю»), адвокат радить звернутися із письмовою заявою до керівництва колекторської компанії. Також можна подати скаргу до контакт-центру Національного банку України (0 800 505 240), або ж до Уповноваженого Верховної Ради з прав людини чи до суду. Якщо є пряма погроза – звертайтесь одразу до правоохоронних органів із заявою про вчинення злочину.
Крім того під час тижня фінансової грамотності працівники системи БПД проводили вуличні інформування громадян. Зокрема, під час такого комунікативного заходу фахівчині Вижницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Галина Лашкіба та Ірина Коваль розповідали вижничанам про можливість отримання правових послуг для захисту фінансових прав споживачів.
ДЖЕРЕЛО (ОФІЦІЙНО): ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА РАДА, посилання: oblrada.dp.gov.ua..
No Comment